STORA EQ-dagen
Emotionell intelligens
för bättre samarbeten

Forskning och verktyg för
välmående och prestation

🌸 Stockholm 6 november kl 13-17
🌸 Göteborg 20 november kl 13-17

Christer Olsson, Bodil Jonason Kandidata, Michele Guarini HUCAMA.

Känslorna du sprider på jobbet avgör er gemensamma framgång.

Upptäck hur emotionell intelligens kan bli din största tillgång.
Ta del av hur vi använder EQ vid rekrytering, teamutveckling, feedback och ledarutbildning.

En halvdag med föreläsningar, inspiration och frågestund

Mänsklighet i en tid med AI – Christer Olsson

I en tid där artificiell intelligens (AI) snabbt förändrar arbetsplatsen, blir emotionell intelligens (EI/EQ) allt viktigare. Medan AI kan automatisera uppgifter och analysera data, det är EI som gör oss mänskliga och unika.

Förmågan att förstå och hantera känslor, både egna och andras, främjar bättre samarbete. EI hjälper oss att bygga starka relationer, hantera stress och anpassa oss till förändringar – färdigheter som är ovärderliga i en värld som ständigt ändras.

Tillsammans skapar vi den värld vi vill ha.


EQ:s del i personlighet och performance – Michele Guarini

Emotionell intelligens (EI/EQ) spelar en avgörande roll i prestationer. I denna presentation kopplar vi hur EQ relaterar till personlighet och prestation.

Genom att förstå sig själv och hantera egna och andras känslor kan medarbetare förbättra samarbetet, minska konflikter och öka motivationen. Forskning visar att hög EI är kopplad till bättre ledarskap, högre arbetstillfredsställelse och ökad
produktivitet.


Daniel Goleman, en pionjär inom området, har visat att EI är lika viktigt som tekniska färdigheter och IQ för framgång. Studier av Mayer och Salovey har också bekräftat att EI bidrar till bättre beslutsfattande och problemlösning.

Genom att kartlägga nuläget och träna EQ kan arbetsplatser skapa en mer harmonisk och effektiv arbetsmiljö.

360-Feedback med hjärta – Bodil Jonason

Med återkoppling från andra på vad de behöver av ledaren för att prestera bättre, skapas starka insikter. Vi bryr oss mycket om, hur vi uppfattas av andra. Och det är därför känsligt med feedback från kollegor.

Att få feedback upplevs som hotfullt av hjärnan och det kan därför vara svårt att ta till sig återkopplingen.

I denna föreläsning delar Bodil framgångsprinciper för strategisk ledarutveckling med 360-feedback. Med fokusfrågor på transformativt ledarskap och ett varmt bemötande i återkopplingen stärker vi ledaren. När vi känner oss trygga klarar vi att ta till oss insikter som gör skillnad för utveckling. Vad händer hos dig om alla ledare är 5 % bättre med fokus på det som gör skillnad?

Modiga medarbetare skapar bättre resultat – ESSE

Med EQ får du nyckeln till både hjärtat och hjärnan. Lägg sedan till kunskap om hur du hanterar våra hårdkodade hjärnor så får du ännu modigare och klokare medarbetare.

Esse.nu delar erfarenheter från kloka organisationer som tar självledarskap och ledarskap till nya nivåer och får helt nya resultat.


Ställ dina frågor och samtala med andra

Problem löses bäst TILLSAMMANS. Fler tänker bättre än en och efter varje föreläsning så svarar vi på frågor från publiken.

Under kaffe-pausen har du möjlighet att mingla med övriga deltagare och knyta nya kontakter.

Din AGILITY ASPECTS Rapport

AGILITY ASPECTS är en kartläggning av din användning av emotionell intelligens på jobbet. Den visar hur du balanserar dig själv, dina relationer och ditt fokus på förändring och resultat.

AGILITY ASPECTS integrerar decennier av forskning på både personlighet och emotionell intelligens och kopplingen till välmående och resultat på jobbet.

När du anmäler dig till Stora EQ-dagen så erbjuds du en fri personlig rapport i en uppföljande digital work-shop.


AGILITY ASPECTS: ”Social & Emotional” balanseras med ”Change & Results”

Rapporten identifierar sex förmågor att hantera emotionell intelligens och hur mycket du har av dem jämfört med andra. Detta kan vägas mot sex kompetenser för att hantera förändring och skapa resultat.

Emotionell Agilitet:
Reflektera: att ta sig tid att läsa av sig själv, stärka sin självbild och fokusera på vad lärdomen är.
Expressing : att både vara medveten om vad du känner och att uttrycka det till andra.
Caring: att fokusera på andra och bry sig om.
Navigating: att läsa situationen, lägga band på sig själv och återhämta sig.
Regulating: att vara agil och behålla optimismen.
Accomplishing: att med beslutsamhet fokusera på mål och lärande.


HUCAMA Factors

ASPECTS är en del i HUCAMA Factors portfölj som tillhandahåller analyser, rapporter och verktyg för att identifiera framgångsfaktorer. Men data på prestation från tusentals individer mappade med deras självuppfattning har de skapat träffsäkra profileringsverktyg för rekrytering, ledarutveckling och teamutveckling.

Vi har ett begränsat antal platser

🌸 6 november i Stockholm, kl 13-17.00 på Posthuset 7A, Vasagatan

🌸 20 november i Göteborg , kl 13-17.00 på Västsvenska Handelskammaren

🌸 Biljettpris 595 kronor inkl. moms. Då ingår dokumentation efter mötet, fika och egen ASPECTS rapport.

Vill du veta mer? Kontakta oss

Om du har frågor eller behöver mer information innan du anmäler dig till vår ledarskapsutbildning, är du varmt välkommen att ringa oss direkt eller maila.

Om vi inte kan svara, lämna ett meddelande så ringer vi upp dig snarast möjligt.

Vi ser fram emot att hjälpa dig på din ledarskapsresa!

Telefon

+46 (0)8 545 85 010

E-post

info@kandidata.se

Intresseanmälan